Vilka grupper av papperslösa ska få vård?



Igår såg jag ovanstående inslag. Jag blev först glad när jag insåg att alliansregeringen äntligen har lyckats enats om att ge papperslösa vård, men sedan hakade jag upp mig på vad som egentligen sades: Vissa grupper av papperslösa flyktingar ska kunna få vård och barnen ska ha rätt till skolgång.

Vissa grupper? Är de de grupper av papperslösa som städar lägenheter på Östermalm? Är det de grupper som klipper rosenbuskar i Danderyd? Är det de grupper av papperslösa som bygger garage till husen på Ekerö? Är det dessa grupper som skall kunna få vård?

Regeringen Reinfeldt och Miljöpartiet är överens om migrationspolitiken. Idag, torsdag, presenteras överenskommelsen närmare på en presskonferens. Då kommer vi kanske få reda på vilka "grupper" av papperslösa som ska få vård av den generösa regeringen.

Expressen

4 kommentarer:

Anonym sa...

Papperslös är det en företagare som har bränt upp sin bokföring?
Nu ska jag ringa alla försäkringsbolag och begära ut ersättning för en del olyckor. Har jag betalt premie kommer de fråga...
- Godag yxskaft !

Anonym sa...

Ställer samma fråga som dig.

Hittade överrenskommelsen på MPs sida.

http://www.mp.se/files/237800-237899/file_237820.pdf

Diodfan sa...

Du vet om att de flesta somalier som kommer hit är analfabeter? Du vet om att de är den största invandrargruppen just nu? Du vet om att de i princip bara kommer att tära på vårat samhälle och inte bidra med nått?

Dårfinken sa...

Ska hela världen kunna åka till Sverige och få gratis sjukvård och sedan åka hem igen? En amerikan som kommer hit har väl inga papper, ska hon kunna boka in en gratis canceroperation och sedan åka tillbaka? Eller är det bara för personer från u-länder?