S behöver en smäll på käften för att komma i rätt balans*

För jag tror
När vi går genom tiden

Att allt det bästa
Inte hänt än

Håkan Hellström, Du är snart där

Mona Sahlin har nu hållit sitt sista tal i egenskap av partiordförande. Jag förväntade mig ett tal, i stil med det hon levererade på Förtroenderådet (ja, att hon skulle ge det socialdemokratiska arbetarpartiet i allmänhet och vissa partikamrater i synnerhet en verbal smäll på käften) men ack vad jag bedrog mig. Istället fick vi ett tal i klass med det som hon höll i Almedalen 2010.

Den är kongressen heter Nystart. För att vi socialdemokrater ska kunna göra denna nödvändiga nystart, krävs det nog en smäll på käften för att komma i rätt balans.

Fler som skriver om Sahlins tal: Johan Westerholm, Peter Högberg, Peter Andersson, Viktor Tullgren, Martin Moberg

* Snott några ord från Håkan Hellströms låt Här kommer lyckan för hundar som oss till rubriken.

P.S. Jag blev intervjuad av underbara Henrik Torehammar från Brunchrapporten. Jag hade dock svårt att hålla mig för skratt under intervjun.

Inga kommentarer: