Firma Ö & Ö versus D & E

Firma Ö & Ö står för Östros & Österberg. D står för Damberg och E står för Eneroth.

Om jag måste välja mellan Ö och Ö eller någon av herrarna Damberg och Eneroth blir det inte någon i firma Ö & Ö.

Peter Johansson och Peter Andersson har två intressanta laguppställningar. Den förstnämnda vill se Eva Nordmark som partisekreterare och Lena Sommestad som ordförande för programkommissionen. Även den sistnämnda vill att Sommestad blir ett nav i partiets idédebatt och framtidsbygge.

Jag vill ju som bekant se Sommestad som partiordförande, men utifrån det lilla som läckt ut från sossekonklaven (läs valberedningen) är Sommestad nu ute ur leken. Det kan ju vara en dimridå, men om hon inte blir partiordförande, vill även jag se henne i en framträdande roll i Socialdemokraterna. Som partisekreterare, om nu partiledaren blir en man, vill även jag se Eva Nordmark. Veronica Palm kan också vara ett intressant namn i sammanhanget.

Nåväl... jag håller som bäst på att söka jobb på Socialdemokraterna och oavsett vem som blir partiordförande, vill jag att inte att mina kritiska blogginlägg beträffande valberedningens arbete eller för den delen mitt ställningstagande i partiledarfrågan, skall ligga mig i fatet. Jag är en kärleksfull kritiker som vill partiet väl.

By the way... hur tystar man bäst kärleksfulla kritiker? Genom att anställa dem förstås!

Inga kommentarer: