Tack alla som röstade på mig!

I likhet med Aurora Gullberg, vill jag tacka de 216 personer som röstade på mig i kongressombudsvalet. Det räckte inte hela vägen fram, men glädjande är att 10-listan fungerade bättre än väntat.

Precis som jag befarade i mitt inlägg Stockholms stads kongresskandidater, så förekommer många "gamla godingar" bland kongresskandidaterna. Dessa ombud har Stockholms stads partimedlemmar valt:

1. Leijon, Anna-Greta

2. Britton, Sven
3. Theorin, Maj Britt
4. Mogert, Roger
5. Carlberg, Anders
6. Kettner, Anna
7. Tham, Carl
8. Larsson, Dag
9. Rudin, Tomas
10. Hulth, Mats
11. Suhonen, Daniel
12. Wennemo, Irene
13. Bjuggren, Emilia
14. Josefsson, Ingemar
15. Rönngren, Leif
16. Björnstam, Linnéa
17. Granditsky-Svenson, Gabriella
18. Persson, Margareta
19. Lindqvist, Emma
20. Östberg Svanelind, Maria


Maj-Britt Theorin gör härmed sin 15:e (!) kongress.

Jag kommer att närvara på kongressen. Inte som ombud, men väl i egenskap av bloggare.

1 kommentar:

Johan sa...

Medlemmarna har valt.
Och de litar uppenbarligen på de gamla godingarna.

ett sätt hade det ju kunnat vara bra. Den som åker på sin första kongress är ett lätt offer för otillbörlig påverkan.

Men för partiets framtid är det ju tämligen talande. Stockholms arbetarkommuns medlemmar verkar tycka att gamla kongressers vägval fortfarande är efterföljansvärda.