Vad fiiiint...


I valrörelsen fick jag dagligen SMS, mejl och meddelanden på facebook från Socialdemokraterna. Efter valrörelsen har det varit tämligen tyst från S, bortsett från ett och annat nyhetsbrev som levererats till min inkorg.

Idag får jag via media veta vem som blir ordförande för den valberedning som ska vaska fram en partiledarkandidat. SVT:

Andnor kommer att presenteras officiellt som valberedningens ordförande av
partisekreterare Ibrahim Baylan på onsdag. Hon väljs sedan formellt av förtroenderådet på lördag.

Vad fiiiiint, tänker jag syrligt... vad fint att media får denna information före partiets medlemmar. Den ilska, som Erik Laakso ger uttryck för, delar jag. Det är ju inte första gången jag, via media, får vetskap om vad som händer i partiet.

När Mona Sahlin hade kallat till presskonferens, rapporterade journalisten Niklas Svensson att han minsann hade källor som berättat för honom att Sahlin skulle avgå. Jag hade uppskattat ett SMS från "Sahlin" i stil med: Om några minuter kommer jag att meddela min avgång på en presskonferens. Jag hade vidare uppskattat ett mejl från partiet med information om att Andnor kommer att leda valberedningsarbetet.

Ett tips till Andnor är att läsa mitt blogginlägg Ett öppet parti, ej ett befästat (Del III) och debattartikeln Historisk chans för S att förnya partiet.

SR, DN, Johan Westerholm, Expressen, Aftonbladet och Martin Moberg skriver också om denna nyhet.

Inga kommentarer: