Hur tänkte ni nu?!

Jag sätter morgonkaffet i vrångstrupen, när jag läser att de Rödgröna inte tänker ändra villkoren för dem som stämplar på deltid.

Jag har varit halvtidsarbetslös i snart ett år. Tack vare att jag har jobbat så mycket extra, har jag fortfarande dagar kvar innan jag når 75-dagarsgränsen. När jag har uppnått den, måste jag bestämma mig - antingen säga upp mig från min halvtidstjänst och därmed få hela a-kassan, eller försörja mig på endast en halv lön.

Allt går inte att göra på en gång, man måste våga prioritera, säger Thomas Östros, Socialdemokraternas ekonomisk-politiske talesperson. Lyssna nu på Miljöpartiets språkrör, Peter Eriksson: Det här är väldigt hånfullt mot många människor.

Tänk om! Tänk rätt! (Ja, det går bra att anställa mig också)

1 kommentar:

Intelliwell sa...

Vad sägs om att fylla upp med jobb till 100%? Det finns hur många som helst. Eller skall du inte vara med och betala välfärden?