Valrörelse

Såväl Johan Westerholm som Peter Andersson använder sportjournalistik för att beskriva valrörelsen. Valrörelsen har egentligen börjat, men jag misstänker starkt att det endast är vi politruker som märker det.

Det här valet ska vi Socialdemokrater, köra ända in i kaklet. Moderaterna var det första parti att bryta denna tysta överenskommelse - att helga valdagen. Finns det en dag, där väljarna ska slippa propaganda utanför vallokalen, är det just valdagen.

Jag har tappat rösten. Jag upplever nog samma känsla som infann sig hos Per Schlingmann, när vulkanaskan tog över mediautrymmet. Fortfarande kan jag skriva, men idag kan jag inte gå till jobbet. I mitt arbete är jag beroende av min röst. Min hustru förstår inte vad jag försöker kraxa fram eller visa med bristfälligt teckenspråk. Det är bara att gilla läget. Just nu kan jag inte prata. Att viska gör bara saken värre. Jag är ålagd tystnad.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag får skicka med lite krya på dig hälsningar, jag låg nerbäddad veckan innan bussturnén med en envis förkylning. Det är tydligen en förkylningsvåg som går just nu, ett tips honung i varmt vatten lindrar :)