Skyll på Sossarna

Gustav Andersson, landstingsråd (c) i Stockhoms läns landsting har kritiserat mitt inlägg Därför vinner de Rödgröna valet. Såväl Alliansfritt Sverige som Johan Westerholm har svarat Andersson. Dock vill jag ändock kommentera punkt nio i Andersson inlägg. Den punkt som tar upp hbt-frågor. Andersson medger att den nuvarande regeringen är dåliga på flyktingfrågan, men passar även på att skylla på Sossarna, så även i äktenskaps- och adoptionsfrågan. Korrekt är att endast KD motsatte sig könsneutrala äktenskap, men då regeringen består av fyra partier - en så kallad allians - innebär det att alla fyra har ett kollektivt ansvar.
-
Där tar dock punkt nio i Anderssons redogörelse slut. De andra hbt-frågorna som jag listar i mitt inlägg, väljer han (kan han inte?) inte att besvara... men det går ju som bekant alltid att skylla på Sossarna.
-
Eftersom Andersson är landstingsråd i Stockholm, så uppmanar jag honom att påverka den borgerliga alliansen, så att vi slipper se tvångssteriliseringar av människor som vill genomgå könskorrigering, att lesbiska inte diskrimineras vid IVF och att hiv-prevention åter ska hamna på borgarnas politiska agenda . Ja, det vore vidare trevligt om Andersson tog ställning för Egalias överlevnad.

1 kommentar:

Gizela sa...

Jättebra!