Kitchen Aid-problem

När jag och min fru flyttade in i vår nya lägenhet, fick vi en Kitchen Aid av mina svärföräldrar. Vi har bakat med den fyra gånger. Första gången skrapades en bit av plasten bort på degkroken. Det finns ju möjlighet att justera den, men hur ska man veta när man ska justera den? Vi skruvade ner den, eftersom vi ansåg att den inte tog ordentligt i botten på skålen. Beror det på handhavarfel? Dock är det inte det största problemet med vår supersnygga Kitchen Aid, som jag fortfarande anser är lila och inte blå, trots att återförsäljaren (Cervera) sade att färgkoden stämde när mina svärföräldrar köpte den. Nej, ikväll, när vi bakade tekakor (vi gjorde bara halva receptet), hoppade den ur sitt låsta läge, trots att degkroken var nedfälld. Är det glapp, eller är det normalt att den hoppar ut ur den låsta läget? Vi körde, enligt bruksanvisningen, på växel två.
-
Vi har nu försökt googla för att få svar, men har inte hittat något relevant. Jag har bland annat gått igenom de 66 kommentarer som följer ett inlägg om apparatspecial på bloggen Pain de Martin. Där hyllas ömsom ratas Kitchen Aid, dock får vi inte heller där något svar på vår fråga.
Är det någon som har en Kitchen Aid som kan svara på vår fråga?

Inga kommentarer: