Hej konsument! Alexandra Einerstam

På Stan har varje veckan något som kallas för Hej konsument! Jag ser att denna vecka är det partiledare Mona Sahlin som är konsumenten. Jag fick inspiration till att göra ett eget "Hej Konsument" och hoppas att några av mina bloggkamrater följer mitt exempel. Så här kommer det:
Alexandra Einerstam. Foto: Åsa Einerstam
Hej konsument! Alexandra Einerstam
Alexandra Einerstam är ledamot i styrelsen för HBT-Socialdemokrater i Stockholm (och inte att förglömma - fanbärare), medlem i Rebella och Farsta Socialdemokratiska stadsdelsförening. Hon är även aktiv i bloggnätverket NetRoots. Hon känner sig naken utan sin parfym.
-
Bästa promenad: Gröna Gången i Sala och Djurgården.
Favoritgata: Sveavägen. Här finns partihögkvarter, RFSL, ABF och Grottan (Stockholmssossarnas valcentra).
Favoritdrink: Ett glas cava med min fru hemma, ett glas rött på Roxy eller en öl på Torget.
Bästa mikromaten: min hemlagade matlåda. När det krisar, blir det köttbullar från gooh!
Favoritförort: Farsta och Högdalen.
Fikar gärna på: ofta på Espresso House (det som ligger på Sveavägen).
Bästa kaffet: Tintarella di luna.
Bästa konsertlokalen: Debaser.
Bästa baren: Le Bar Rouge och A la Morte Subite.
Här bjuder jag mamma på middag: Kajsas Fisk.
Senast sedda teater-/dansföreställning: Verklighetens folk.
Senast sedda utställning: I huvudrollen: Stockholm.
En bra gåbortpresent: Något jag och/eller min fru har gjort. Till exempel hemmagjord lingonsylt i en fin burk, blodapelsinsaft i en vacker flaska, hembakade kakor inslagna i cellofanpapper et cetera.
Favoritlyxartikel: Min parfym Carolina Herrera 212. Utan den känner jag mig naken.
Läser just nu: Bokslut Reinfeldt.
Favoritråvara: Kantareller.
Favoritfärg: Svart, men det är ingen färg, annars rött och grönt.
Favoritmärke: Mångfaldsrosen (se foto).
Dricksprocent: Det där med dricks är en snårig djungel. Från ett fackligt perspektiv bör man inte ge dricks. Jag brukar dock runda uppåt eller ge en selma om det är bra service.
Motionerar: Sällan, men nu när jag har flyttat blir nog Farsta simhall aktuell.
Favoritaccessoar: Converse.
Det dyraste jag har köpt: En svindyr dator som just har kraschat (efter tre år, när garantin just gått ut).
Lyssnar på: Mitt blandband.
Bästa förfestmusiken: Se föregående.
Mitt sämsta köp någonsin: Min dator (se ovan).
Senaste impulsköp: Karottunderlägg från Lagerhaus.
Senaste secondhandfyndet: En liten Hjalmar Branting-byst.
Användbar pryl: iPod tillsammans med mina stora, gröna Scullcandyhörlurar.
Mode jag aldrig vill se igen: Haremsbyxor.
Bil/Transportmedel: Jag har varken B-körkort eller bil. Jag har just skaffat AM-körkort och vi har en EU-moppe, men jag använder helst Stockholms kollektivtrafik och SJ.
Återvinner: Ja, självklart!

5 kommentarer:

Din vän sa...

Jag har hängt på: http://kulturbloggen.com/?p=17900

Ulrika Falk sa...

Jag också! http://ulrikafalk.wordpress.com/2010/02/24/hej-konsument/

Åsa Einerstam sa...

Jättebra Kulturbloggen och Ulrika Falk!

Anonym sa...

Hej Alexandra!

Det var en superb postning, och dessutom en härlig utmaning för oss andra progressiva bloggare där ute :) Jag får helt enkelt sitta ner och göra en lista nu, så är det bara att posta en egen hej konsument.

// Martin

Anonym sa...

Bästa Promenaden: Ta Bilen.

Favoritgata: Sunset Boulevard i Los Angeles.

Favoritdrink: Öl och Drink.

Bästa Mikromaten: Snabb pizza.

Favoritförort: Vet ej.

Fikar gärna på : Hemma hos vänner.

Bästa Kaffet: Gevalia - alla sorter.

Bästa Konsertlokalen: Vet ej.

Bästa Baren: Vet ej.

Här bjuder jag mamma på middag: Kinarestaurang.

Senast sedda teater-/dansföreställning: Svansjön.

Senast sedda utställning: Konst för folket.

En bra gåbortpresent: Fantasy prydnadsföremål.

Favoritlyxartikel: Min Volvo C70 Coupe.

Läser just nu: Ser hellre på film.

Favoritråvara: Vet ej.

Favoritfärg: Svart , neonblått och neongrönt.

Favoritmärke: Vet ej.

Dricksprocent: Trevligt bemötande ger bra dicks.

Motionerar: På gym.

Favoritaccessoar: Min Westernhatt.

Det dyraste jag har köpt: Min mc - HD Electra Glide.

Lyssnar på: Bruce Springsteen , AC/DC , Marilyn Manson , ABBA , 50-60 tal , Tom Petty , Gregorians.

Bästa förfestmusiken: Se föregående.

Mitt sämsta köp någonsin: En Honda VF 750.Ständiga elproblem där ljuset en kväll slocknade 40 mil hemifrån.Körde med en ficklampa på styret på natten.

Senaste impulsköp: Fantasy ängel för 700 :- Ljuset och Hoppets ängel.

Senaste secondhandfyndet: Vet ej.

Användbar pryl: Min GPS.

Mode jag aldrig vill se igen: Terylenebyxor , fu bubblan.

Bil/Transportmedel: A-B-C-D-E körkort , mina två bilar samt min mc så ofta vädret tillåter.

Återvinner: Med stor tveksamhet när det visat sig att återvinningen sliter mer på miljön enligt forskarrön.

Hejar på/håller på: sSocialdemokraterna men de har ballat ur rent så jag får nog byta parti till hösten.

Pelle. :)