Reinfeldt vågar möta Sahlin, men Nordin vågar inte möta Jämtin

Det var en bra debatt mellan Sahlin och Reinfeldt i gårdagens Agenda. Sahlin vann igen, men jag måste tillstå att även Reinfeldt gjorde bra ifrån sig igår.
-
Jag har inte så mycket mer att säga om just den debatten, utan hänvisar till bloggkollegorna nedan. Jag vill istället lyfta det faktum att det finns Moderater som undviker att ta debatten. Jag vill att vi Stockholmare får se och höra debatter mellan oppositionsborgarrådet Carin Jämtin och finansborgarrådet Sten Nordin.
-
Jämtin har bjudit in Nordin till fyra debatter med start nu i januari och fram tills valdagen, men Nordin vill inte möta Jämtin i någon debatt. Det är fegt anser jag. Hans företrädare, Kristina Axén Olin, var inte rädd för att ta debatten. Jag minns specifikt debatterna mellan Axén Olin och Annika Billström. Kommer vi att få se Jämtin och Nordin debattera i någon park i Stockholm detta år? Varför antar inte Sten Nordin Carin Jämtins utmaning?
-
Viktor Tullgren och Kristian Krassman skriver bra om debatten. Meeri Wasberg anser att Sahlin kommer att bli en utmärkt statsminister. Johan Westerholm och Mina Moderata Karameller har också bloggat också om debatten.
DN

Inga kommentarer: