Lena Philipsson

Dansa i neon. Nej, jag har aldrig varit ett fan av Lena Ph/Philipsson. Men... P3 Guld och medföljande gala som äger rum nästa vecka. Närmare bestämt på tisdag 19 januari kl 20:03. Galan sänds även i SVT1 21.30 samma kväll.
-
Något geni på Sveriges Radio har frågat Lena Philipsson om hon kan tänka sig att tolka en låt av någon av de artister som är nominerade. Philipsson valde Markus Krunegårds låt Hela livet var ett disco och när jag hörde OCH såg tolkningen så föll jag som en fura.
-
Philipsson - gör en coverskiva. NU! En coverskiva som överraskar, en skiva med låtar som Krunegårds. Du kan tolka Håkan Hellström, Anna Ternheim, Timo... ja, det finns en uppsjö av artister som väntar på att tolkas av just dig. Jag lovar att köpa skivan och jag kommer inte vara ensam om det.

Inga kommentarer: