Gott Nytt År!

(Klicka på bilden, så blir den större)
-
Idag är det torsdag 31 december 2009. Vad vi har sett detta år är ytterligare ett år av den kalla handens politik som svept över vårt avlånga land. Därför vill jag blicka framåt. Jag längtar efter att valrörelsen drar igång med full kraft.
-
Söndag 19 september 2010 hoppas jag på ett valresultat som innebär att de Rödgröna flyttar in i Rosenbad och att vi därmed ser slutet på det högerexperiment som vi nu har haft i tre år. Ett högerexperiment, som trots nyspråket Reinfeldtska, visat sig vara just ett experiment med den svenska modellen, med vår generella välfärd, med våra trygghetssystem... Ett högerexperiment som till syvende och sist har drabbat den lilla människan. Dessa tre år har vi sett en omvänd Robin Hoodpolitik. Nu får det vara nog. Det är dags för en Rödgrön regering!
-
Därför önskar jag den Moderatstyrda regeringen (och dessa anhängare) ett Gott Nytt Skitår och ni andra önskar jag ett riktigt Gott Nytt År!
-
Läs gärna Johan Westerholms inlägg.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det blir ju inte så stor skillnad för vanligt folk. Dessutom så väntar jag fortfarande på: 1994 hörde jag Ingvar Carlsson på 1:a maj. Han LOVADE 90 % i a-kasse ersättning. Nu är det 2009.
Det har gått 15 år. I denna fråga är inte S en arbetarrörelse. Den rör inte alls på sig.