Scheisse!

Precis som Jonas Morian blir jag så trött! Morian skriver:
-
I dag presenterar socialdemokraternas kulturtalesman och huvudföredragande på partikongressen Leif Pagrotsky förslagen i de politiska riktlinjerna om mediepolitiken och upphovsrätten. Men redan nu står det klart att partiet har ändrat sig om Ipred-lagen, och vill inte längre riva upp den som man sa under EU-valkampanjen.Och detta sker efter att det framkommit att partistyrelsen också yrkar avslag på den motion om ett moratorium för integritetskränkande politik som tagits fram av ett antal kloka partivänner och som skickats in till kongressen av sju arbetarekommuner.Jag kan nu bara hoppas på en mobilisering av Sossar mot Storebror i syfte att skaka liv i det engagemang som tidigare funnits i socialdemokratin för dessa frågor.
-
Varför hänger inte partiet med? Mitt inlägg En valvinnare: Vi vill riva upp FRA-lagen. Punkt! talar för sig själv. Riv upp IPRED-lagen!
-
Kan vi inte bli ett parti som värnar om integriteten istället för att bejaka Stasiliknande metoder och tekniker?
-
Om Leif Pagrotsky tror att platsen för presskonferensen - Voddler ("ett Spotify för film")- skulle blidka oss, då misstar han sig. Jag är fly förbannad.
-
Därtill håller jag på och läser kongresshandlingarna och det gör mig inte mindre förbannad.
-
Calle Fridén har också bloggat på samma tema.

Inga kommentarer: