Moderaterna har Charlotte Perrelli och de rödgröna har Marit Bergman

Ledarbloggen får jag reda på att Charlotte Perrelli och Carl Bildt har sjungit Fyra bugg och en Coca-Cola ihop. Perrelli har även skrivit om detta "partaj" på sin blogg. Vad hon fick för sitt gig, framgår inte av historien. Jag hoppas dock att hon fick bra betalt. Det finns nämligen något sorgligt över artister, som varit stora. Artister som nu spelar på Finlandsfärjor, i köpcentra och på företagsfester. Perrelli avslutar sitt inlägg med: Det var dagens första gig, sedan åkte jag vidare till...SALA.
-
Dessa artister brinner ju för sin musik och även de måste ju försörja sig och bättre att de gör det på Finlandsfärjor och köpcentra, än att de ger upp. Jag hoppas att Perrelli gör en sjuhelsikes bra skiva, så att hon slipper de gig jag beskrivit ovan. Eller? Hon kanske inte vill slippa Moderatgig? Hon kanske till och med sympatiserar med Moderaterna?
-
Usch... nu kanske det verkar som om jag "trashar" Perrelli, men det vill jag ju inte göra. Jag har aldrig varit ett stort fan av henne (hon kritiserade nämligen ESC-vinnaren i ett program och då tappade jag respekten för henne), men jag vill henne inget illa. Moderaterna har Charlotte Perrelli och de rödgröna har Marit Bergman. Det ser jag som en styrka hos de rödgröna.

Inga kommentarer: