Maria Abrahamsson (del V)

Idag sammanfattar Maria Abrahamsson sina 10 år som ledarskribent på SvD. Abrahamsson ska nämligen kandidera till riksdagen, vilket jag har skrivit om tidigare. Jag önskar henne lycka till (med förhoppningen att mina partikamrater, märkta S, i riksdagen ska ge henne en rejäl match i talarstolen).
-
Jag grämer mig dock fortfarande att jag försatte chansen att sitta i samma morgonsoffa Abrahamsson. Jag fick nämligen ett mejl från SVT, mitt i brinnande EP-valrörelse, med en förfrågan om jag ville sitta i Nyhetspanelen en fredag. Tyvärr läste jag mejlet för sent.
-
Moderaterna idkar ju provval, men jag är övertygad om att Abrahamsson kommer hamna långt upp på Moderaternas lista. Om hon kommer in i riksdagen, håller jag det inte för troligt att hon fortsätter att sitta i Gomorrons nyhetspanel. Det är en stor förlust. Vem ska jag då ondgöra mig över klockan 07:43-08:00 varannan fredag? Maria Abrahamsson - överge inte Nyhetspanelen!

Inga kommentarer: