Avundsjuka föder dumhet

Avundsjuka föder dumhet, sade Harry Martinson och det är dessa bevingade ord jag tänker på när jag läser Expressen, Aftonbladet och SvD. Samtliga skvallerblaskor skriver att Mona Sahlin firar sin väns 50-årskalas på Mallorca istället för att ägna sig åt kyrkovalet.

Avundsjuka: är en (varaktig) känsla av avund och missunnsamhet. Se även svartsjuka. Normalt rör det sig om områden som innefattar något av följande: pengar, utseende, relationer, talanger och livsstilar.

Foto: Linda Håkansson/Socialdemokraterna

9 kommentarer:

Unknown sa...

Kan bara hålla med. Ha det riktigt kul Mona. Det är du värd!!

Björn Fridén sa...

Det pratas väldigt lite om att Sabuni och Adelsohn Liljeroth också är ombord.

Anonym sa...

Ja, hon lever verkligen på samma sätt som de hon säger sig företräda. Specialchartrat plan och lyxliv med kändiseliten - det är inte dumt. En socialdemokratisk toppenpolitiker.

Alexandra Einerstam sa...

Sossar får alltså inte ha vänner som är kändisar.
Sossar får alltså inte dricka champagne.
Sossar får bara handla på Second Hand alt. H&M
Sossar får absolut inte äta löjrom.
Sossar måste vara fattiga.
Sossar får inte åka till Mallorca.

Guuuuuuuuuu...vilken snäv syn.

Tobbe sa...

Jag håller med, vem skulle inte vilja vara med. De som hackar på henne vill förmodligen själva vara där.
http://winningtrading.vinnarbyran.se

Andreas Krohn sa...

Håller med dig. Jag gillar inte Sahlin, men tycker inte heller att hon ska drabbas av Jantelagen. För det är vad det handlar om.

Anonym sa...

hej

jag gillar verkligen mona.
Och tycker personligen inte att hon gör fel nu.

Men jag är lite besviken ändå

Hon vet ju hur expressen är? hon vet ju hur svenskarna kan vara ibland?

Jah Hollis sa...

Frågan är väl inte vad kvällsblaskorna tycker om Monas flirt med jet set och kändisar. Frågan är vad väljarna tycker om det. Och då kanske man ska vara lite försiktig med att prata om avundssjuka och liknande som de mindre bemedlade ofta anklagas för av de som har det gott ställt.

bloggare på icedaniel.se sa...

Jag är en mycket avundsjuk kommunalarbetar som har även mycket svårt att identifiera mig med arbetarrörelsen nya ideal som handlar om jetsetliv och skumpa. Känner att jag inte riktigt längre passar in bland socialdemokrater, så därför kommer jag inte rösta på (S) i valet 2010. Mona och Messing såg ju ut som de var får Lidingö eller nå¨t, läbbigt.