Muminmuggar

-
I boken En knuten näve i fickan - Om klass, normer och Vänstern används ordet Muminvänstern, som ska beskriva de som röstar vänster, men som tillhör medelklassen och/eller är akademiker OCH som dricker rättvisemärkt kaffe ur Muminmuggar. Jag skrev då:
-
Jag är övertygad om att man kan dricka kravmärkt och rättvisemärkt kaffe ur Muminmuggar och ändock ha ett genuint engagemang för klassklamp och könskamp.
-
Jag och Åsa har fyra Muminmuggar, men vi hoppas kunna utöka denna samling. Det är nämligen något utöver det vanliga att dricka te ur dessa muggar.
-
Jag och Åsa delar visst intresset för Muminmuggar med Sossar som Mervi Mäkinen Andersson, Lena Dahlström (ovan ser ni delar av hennes samling), Laura Luna och Erik Laakso. Laakso tipsar även sina läsare om Uppsalaföretaget Muminmuggar. Där får jag syn på såväl en Stinkymugg som en Tofslan- och Vifslanmugg. Vill ha!
-
Arabia

1 kommentar:

Babushkadockan sa...

Jag har också muminmuggar!