Sossar mot Storebror manifesterar mot Stockholmsprogrammet (del II)


Det är många demonstrationer idag. Aktion mot deportation demonsterar mot Stockholmsprogrammet och mot EU:s flyktingpolitik (från Södermalmstorg till Medborgarplatsen). Ovanstående YouTubeklipp uppmärksammar just den demonstrationen, men jag har med den i inlägget, eftersom den passar lika bra till den demonstration som äger rum i Humlegården klockan 17 och som jag kommer att vara med på (dock kommer jag senare, då jag arbetar till 18).
-
Läs gärna mitt inlägg Sossar mot Storebror manifesterar mot Stockholmsprogrammet, för mer detaljer kring Nätverket Svart måndags demonstration i Humlegården.
-
Erik Laakso, Sossar mot Storebror, har redan publicerat sitt tal. Ett konstigt tilltag, då jag anser att tal ska publiceras efter att man hållit dem.
-
SvD, DN, Svensson, Jonas Morian, Peter Andersson

1 kommentar:

Erik Laakso sa...

Jag är konstig. ;)