Rigatone med vit bolognese

(Klicka på bilden så blir den större och ni kan läsa receptet)
-
Ni som känner mig och/eller läser min blogg, vet att jag älskar att laga mat och baka. Jag älskar även böcker. Efter att ha läst Naomi Kleins bok Chockdoktrinen och Anita Kratz bok Ensamvargen, bestämde jag mig för att läsa något mer "lättsmält". Jag var ute efter en deckare, men Pocketshop låter sin personal rekommendera böcker och jag föll för den här boken som enligt rekommendationen "alla som älskar mat kommer även att älska denna bok".
-
Boken tillhör genren Chick lit och handlar om en matskribent som träffar en författare som inte är lika intresserad av mat som hon. Hon försöker "lära honom" älska mat och sluta dricka latte efter maten. Det slutar med att de gifter sig. Storyn i sig är inte revolutionerande, men jag gillar att det finns matrecept i boken. Det är alltså en kombinerad skönlitterär bok och kokbok.
-
Ovanstående recept funderar jag på att göra ikväll. Någon som har ätit vit bolognese tidigare?

Inga kommentarer: