När ska EU ta i med hårdhandskarna när det gäller medlemslandet Litauen?

För ett tag sedan skrev jag ett brev till utrikesminister Carl Bildt. Jag har ännu inte fått något svar från honom eller någon av hans tjänstemän på UD. Vår utrikesminister Bildt är passiv. EU säger heller ingenting trots att hbt-personers fri- och rättigheter hotas. Medlemslandet Litauen, röstade igår igenom en lag med stor majoritet "som förbjuder främjande av homosexualitet".
-
Hbt-personers fri och rättigheter ÄR mänskliga rättigheter! Sverige tar snart över som ordförandeland för EU. Jag säger bara AGERA!
-
DN, SvD
Bild: Metro (klicka på den så blir den större).

1 kommentar:

Gabriella sa...

Jag håller verkligen med dig. Blev helt bestört när jag hörde om detta på radio. Händer detta nu? I ett av våra grannländer? Bildt borde sätta sig på färjan direkt. Det är inte okej. Vi har dessutom massor med samarbeten med de andra Östersjöländerna, att respektera mänskliga rättigheter borde vara ett villkor för den sortens samarbeten.