Homofobins fula ansikte har visat sig igen

Joanna provar den specialbeställda hårprydnad som hon ska bära på bröllopet. Foto: Beatrice Lundborg
-
Det var inte bara mitt och Åsas äktenskap som uppmärksammades av media den första maj. Annika Hamrud skrev till exempel en artikel om Joannas och Marias bröllopsplaner i DN.
-
Nu läser jag dock på bloggen Livsvinst att Hamrud mottagit hatmejl efter publiceringen av artikeln. Det gör mig arg och ledsen att homofobins fula ansikte har visat sig igen.
-
Hatmejlet skickades till Hamrud från Annica Nilssons juristbyrå AB. Livsvinst/Joanna skriver på i sitt inlägg:
-
Avsändaren till hatmailet skickade det från sin jobbmail på Annica Nilsson juristbyrå i Söderköping. Och journalist-Annika ringde helt sonika upp avsändaren som meddelade att de stod fast vid sin inställning och slängde sedan på luren. Moget och intressant sätt att förmedela sig med omvärlden Annica Nilssons juristbyrå, säger jag - som inte kan annat än blogga om det och varna för att vända sig till en byrå med en så läskig och vidrig inställning till människors kärlek. Konsumentupplysning kallas det visst.
-
Jag kan inte låta bli att undra om de som arbetar på Annica Nilssons juristbyrå AB har förstått det här med likhet inför lagen?

Inga kommentarer: