Framtidens valstuga


Patrik Eriksson och Carl Mueller har verkligen tänkt utanför kartongen och tagit fram en valstuga utav rang. Framtidens valstuga fungerar också som affischvägg och läktare. Första exemplaret är enligt uppgift beställt för användning på första maj i Göteborg, skriver ssk-bloggen. S-buzz gillar den "skarpt".
-
Valstugan saknar kaffemaskin! Under den fyra minuter långa filmen, tänkte jag hela tiden, snart kommer den, snart kommer den ut ur väggen, ett krommästerverk som producerar supergott kaffe, men ack vad jag bedrog mig. Hur ska jag orka med att stå i en valstuga utan tillgång till kaffe? Därtill vill jag ju bjuda besökare och gäster på kaffe.

4 kommentarer:

Catti Ullström sa...

kaffemaskin. det är ju helt rätt. så slipper vi det halvvarma termoskaffet som förvisso har en viss nostalgisk charm.

Alexandra Einerstam sa...

Jag har länge efterlyst en "kaffevagn", där vi serverar latte ur muggar med sosselogga och "partipropaganda". Tänk att stå en bit ifrån tunnelbanan och dela ut material och supergott kaffe istället för att stå i vägen för stressade tunnelbaneresenärer med våra flygblad?!

Anonym sa...

Hej hej!
Patrik från Designteamet bakom Trappan här. Under hela arbetetprocessen med att ta fram Trappan, var det för oss självklart att en kaffemaskin skulle stå i förvaringsutrymmet. Så självklart, att vi glömde att skriva med det i filmen. Vi ber om ursäkt för detta men, lovar att det kommer finnas utrymme för en kaffemaskin i där.

Uppdaterad information om hur arbetet med Trappan fortskrider finns på http://www.valstugan2010.se

Anonym sa...

Men hur gör vi när det regnar, stormar och är svenskt höstväder?
Är den tung eller lätt att flytta och mer tänkt som "mobil"?
Hur är det med el-försörjning?
Undrar en som varit med länge.