Vilka bloggar tycker DU är Sveriges bästa bloggar?

Vi som har suttit i Bloggpanelen för Stora bloggpriset har nu gjort vårt arbete. Nu är det din tur att rösta! Vilka bloggar tycker du är Sveriges bästa bloggar? Rösta!
-
Något som jag anser är märkligt är att man kan rösta en gång per dag:

Även Jonas Morian tycker att det är ett "tveksamt röstförfarande":
-
Personligen tycker jag att detta är ett tveksamt röstförfarande. Då förskjuts tävlingen till att handla om envist röstraggande snarare än att prestera läsvärda blogginlägg. Samtidigt är jag fortfarande helt för att bloggare och deras skapelser får uppmärksamhet och jag hoppas självklart att tävlingar som denna bidrar till att öka människors nyfikenhet på den mångsidiga bloggosfären, inspirerar fler att börja blogga – och totalt höjer kvaliteten på bloggandet.
-
Erik Laakso vill förstås att du ska rösta precis som honom. Här är de bloggar jag har röstat på idag (men du får naturligtvis rösta på vilken blogg som helst):
-
Nöje & Kultur - Kulturbloggen
Sport & Fritid - Bara ben på Glenn Hysén
Livsstil - Matälskaren
Prylar & Teknik - Beta Alfa
Vardag - stationsvakt
Politik & Samhälle - Oscar Swartz
-
Kulturbloggen röstar jag på, inte enbart för att Rosmari är sosse, utan för att det är en bra kulturblogg. Modebloggar har jag inte för vana att läsa, så idag blev det Kling. Jag röstar på Bara ben för namnets skull. Matälskaren röstar jag på för att jag älskar mat. Vad beträffar Pryl- och teknikbloggar, röstar jag på Beta Alfa idag, men i morgon kanske jag röstar på Prylfeber. Stationsvakt röstar jag på för att han är min arbetskollega. Vidare är det en rolig blogg och han har alltid tid att tipsa mig om saker som förbättrar bloggen. Då ingen s-bloggare finns bland dem som går att rösta på, så röstar jag på Oscar Swartz blott och bart för hans artikel HBT-samhället måste ta strid mot FRA-lagen.
-
Jag ser fram emot den stora Galakvällen , måndag 2 februari på Nalen. Då bjuds det på mingel, underhållning, mat och dryck. Jag hoppas att vi ses där!

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh, jag trodde du röstade på mig för min skull! men tack i alla fall. Happy cooking!