Stora bloggpriset (Del II)

I ett tidigare inlägg skrev jag att en kollega har nominerat mig till bloggpanelen för det Stora Bloggpriset och jag ser nu att jag ingår i en celeber skara av bloggare. Det är en oerhörd bredd i panelen må jag säga, vilket är bra, eftersom bloggar ska nomineras i vitt skilda kategorier (Nöje & Kultur, Mode, Sport & Fritid, Livsstil, Prylar & Teknik, Vardag, Politik & Samhälle).
-
Jag ser även att datumet för utdelningen av Stora Bloggpriset, måndagen den 2 februari 2009, krockar med QX Gaygala. Det gör inget, eftersom det kostar pengar att rösta på kandidaterna till Gaygalan. Jag gillar inte det. Att gå på Gaygalan kostar ytterligare 350/450 kronor.
-------------------------------------
Under strecket
Nathalie Sundesten Landin skriver bra den senaste opinionsmätningen.
Björn Wadström skriver att socialdemokraterna måste lära sig att blogga. Nu är vi nästan 400 socialdemokrater som bloggar. Vi är dock usla på att länka till varandra.
Tanja Bergkvist "fil dr i matematik och mamma till förskolebarn" ondgör sig över genuspedagoger i förskolan. Jag hade tänkt dedikera ett helt inlägg åt denna artikel, men jag fastnade på "filosofie doktor i matematik" och kom inte vidare. Jag ska hädanefter signera alla mina inlägg med "fil mag i arkeologi".
Karin Berg skriver om vår städande statsminister.
Antigayretorik skriver att kristdemokraten Lennart Sacrédeus har petats som EU-kandidat.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Då väntar jag spänt på ditt svar på Tanja Bergkvist. Jag skiter väl i vad hon skrev under med. Innehållet är absolut en fullträff och ett nödvändigt debattinlägg. Det går inte automatiskt att begripa vad du tycker om innehållet, så det är nog bäst att du skriver ett svar och skriver under med vad du känner för.

Alexandra Einerstam sa...

"så det är nog bäst att du skriver ett svar och skriver under med vad du känner för". Nej du, Studiomannen, den enda som kan diktera något vad beträffar denna blogg är jag själv. Det finns dock en sökruta uppe i vänstra hörnet. Skriv "genuspedagogik", så dyker några inlägg om genuspedagogik upp. Här är till exempel ett: http://hbt-sossen.blogspot.com/2007/09/vem-kan-vara-emot-en-jmstlld-frskola.html

Lars-Erick Forsgren sa...

... att sossar kanske inte länkar till varandra är väl inget problem?

Problemet är at viljan att diskutera är så dålig. Att int släppa fram kommentarer, utan sätta upp murar, det är emot blogganets idé om det fria tankeubytet.

http://lars-ericksblogg.blogspot.com/2008/12/censur-i-alla-former-r-mord.html