Spotifaja?

Jag vet inte om verbet "googla" finns med i SAOL (nej, det gör det inte, jag kollade nyss). Susning har dock skrivit om att googla. Just nu älskar jag Spotify. Jag har skrivit om det här och här. Ni som fortfarande jagar julklappar - skänk era nära och kära (och även era fiender) ett Spotifykonto.
-
Jag fick en inbjudan av min kollega. Därefter fick jag ytterligare två inbjudningar, som jag gav bort. Sedan tillförskansade jag mig ytterligare en inbjudan via SvD och hade för avsikt att ge bort den till Malin, men hon var inte tillräckligt snabb, så inbjudan gick vidare till Linnea.
-
Jag nyttjar Spotify flitigt. Jag blir besviken när jag inte hittar någon låt och oerhört glad när jag hittar något oanat. Dock finns det ett problem. På min Facebookstatus står det nu att jag "spotifajar". Det finns nämligen inget bra ord för vad jag gör på Spotify. Någon som har ett bättre förslag på ett verb?
-
Music washes away from the soul the dust of everyday life, har en klok man vid namn Berthold Auerbach sagt.
-
Wikipedia: Spotify

2 kommentarer:

Anders Ekman sa...

"Spotifierar" låter väl mer svenskt, men å andra sidan fick det en något mer byråkratisk ton. ^^

Ulf Bonner sa...

Att sptotifaja är lättast. Använder verbet själv.