Det är ditt fel, Staffan Westerberg!

Bolibompa har blivit en auktoritär höger-tv
-
Det skriver Pernilla Glaser i en debattartikel på Newsmill. Glaser skriver vidare att hon gillar Vilse i pannkakan. Jag var livrädd för Storpotäten när jag var liten. Jag tyckte till och med att Staffan Westerberg var läskig.
-
Daniel Claesson anser att det är bra att Bolibompa inte ägnar sig åt hycklande fredsfostran: Glasers reaktion visar att 70-talets influenser lever kvar i vissa vänsterkretsar. Enligt dessa ska barn alltid bäddas in i icke-våldspropaganda.
-
Vad jag undrar är hur den generation barn, som nu ser på program som Bolibompa och Björne, kommer att beskriva dessa barnprogram när de är vuxna. Kommer Björne vara deras svar på Storpotäten? Björne och Fredrik Reinfeldt är ganska lika och som vi alla vet är ju Reinfeldt en ulv i nalledräkt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Sa det ar alltsa hoger att vara realist? Att blanda fakta med tolkning av fakta ar ju ingalunda hoger.

Det ar bara en tolkning av nagon som inte gillar en hogertolkning.

Ratt sa oigenomtankt inlagg i debatten.

Skulle pacifism vara typiskt vanster. Ska hon verkligen mena att nar vanstern attackerar nazister sa ar dom fredliga? (inte for att jag haller pa nazister) Eller nar Stalin skickade alla manniskor som han inte gillade till sina koncentrations- och arbetslager.

Skulle lika garna kunna saga att vanstern star for valdsideologier. Valdet for de autonoma vansterrorelserna ar ursaktat med att andamalen helgar medlen. Jag har blivit idiotstamplad for att jag tycker det ar lika oacceptabelt att AFA anvander vald.

Det dar var det varsta skitsnack som jag hort i ar.