Banverkets reklamfilm



Banverkets reklamfilm är just nu ett irritationsmoment i mitt TV-liv.
-
Röster från bloggosfären:
Reklamidioti: ????????? Vad är det som händer? Ett kärleksfullt par har det trevligt tills kvinnan blir påkörd utav ett tåg. En moralpredikan om att se upp. OCH?? Det är givetvis inte reklam om att vi ska köpa deras järnvägar, så vad är det då? Har det nyligen varit en ökning av personer som leker vid järnvägsspår? Har banverket för mycket pengar och vill visa att dom kan göra film? Jag begriper ingenting!
Bland rosor och törnen: Är det bara jag… som finner Banverkets reklam makaber? Ett förälskat par som typ virvlar runt och kysser varandra när plötsligt kommer ett tåg rusande och kör på kvinnan.
Jag tycker att den är hemsk och att den faktiskt kan uppmuntra till suicidförsök. “Det går blixtsnabbt och du hinner inte ens ångra dig.” Usch!

Sofia Hugosdotter Andersson: [...] Jag tycker det är dålig stil av Banverket att ha en reklam då någon blir överkörd,ja det är många som hoppar framför tåget men gör något åt det då?!Gör det lite svårare för folk att hoppa framför era tåg, sätt upp stängsel längs sveriges tågsträckor och överbevakningskameror för inte fan kommer er reklam på TV hindra de som vill göra självmord. Allvarligt talat har jag svårt att förstå hur denna reklam ens blivit godkänd, det är en upprörande reklam bara för mig, tänk då på alla föräldrar som mist sina barn pga detta? Eller alla barn som mist en förälder? Eller alla som mist en nära anhörig/släkting?
Usch!

-
Ja, jag säger också USCH!

Inga kommentarer: