Middle Sexes: Redefining He and She

I natt kunde jag inte sova, så jag slog på teven och av ren tur sände TV3 just då en fantastiskt bra dokumentär, skriven och regisserad av Antony Thomas. TV3 har döpt dokumentären till Straight och enligt kanalen är originaltiteln Sexual Identity. Jag är tveksam om den verkligen heter så i original. Menar de inte egentligen Middle Sexes: Redefining He and She? En synopsis av dokumentären hittar ni här. Laura Savolainen har även skrivit en recension - Sexualitet är handlingar och upplevelser, inte en bestående identitet.
-
Jag förstår inte varför TV3 väljer att sända en dokumentär av denna dignitet klockan 02:40. Istället visar de dokumentärer i stil med Generation Fett när folk är vakna. Jag hoppas att TV3 väljer att reprisera denna dokumentär på bästa sändningstid. Den finns att köpa på till exempel Amazon.

Inga kommentarer: