Folkpartiet vill utvärdera vårdnadsbidraget

Det finns uppenbarligen kvar några socialliberaler i folkpartiet, vilket glädjer mig. Vid folkpartiets styrelsemöte krävde Liberala kvinnor en "osentimental" utvärdering av bidraget ur ett integrations- och jämställdhetsperspektiv.
-
Kristdemokraten Stefan Attefall tycker naturligtvis att det är "tramsigt". Vårdnadsbidraget är ett misslyckande, men det vill inte kristdemokraterna tillstå.
-
SvD, SVT
---------------------
Under strecket:
Jag var på en konferenskryssning med socialdemokraterna i Stockholms arbetarekommun i helgen och tror ni inte att Solnamoderaterna också hade sin konferens där. Vid hemkomsten stod vi i en kö för att komma ut. Två män stod relativt högljutt och berättade om båtar de skulle köpa och "det här känns bra, det här kommer nog att ordna sig" (apropå moderaterna, dåliga opinionssiffror et cetera). Till slut vände jag mig om och kommenterade den "fina" moderatknappen som en av herrarna hade på sitt kavajslag. Själv bar jag en röd jacka med socialdemokraternas emblem. Hoppas att de inser att det inte går att prata vitt och brett om sin politik och de problem som partiet har. Det finns alltid någon som lyssnar.
-
Alliansfritt Sverige - Principiellt inlägg om högerns syn på vänstern
Jonas Morian - Alliansregeringen är dödsmärkt och Kristian Krassman på samma ämne.
Via Nicklas Eriksson hittade jag den här låten om Sarah Palin.
Claes Krantz skriver att SVT fegar ut mot Carl Bildt.

Inga kommentarer: