LSD är en myt!

I flatvärlden talas det ibland om LSD (den lesbiska sängdöden). Vad anses då LSD handla om?Det är när ett lesbiskt par blir så nära vänner att de inte längre kan ha sex med varandra. De blir mer som systrar och då inträder incesttabut. Jag läste nyss en krönika som återigen befäster LSD:
-
En del av er har säkert hört talas om detta fenomen, kanske till och med upplevt det, men för er som inte har det så ska jag förklara lite närmre. Ett heterosexuellt förhållande innehåller ofta större olikheter än ett homosexuellt, på gott och ont. Framförallt vi tjejer tenderar att kräva ganska mycket av vår partner. Många gånger hör man flator referera till sin flickvän som ”sin bästa vän”. Personligen älskar jag när även vänskapen börjar spira i mina förhållanden, så länge den inte riskerar att tränga ut det, som enligt mig är otroligt viktigt att bibehålla i en relation – passionen.
-
Nu säger jag det en gång för alla:
-
DEN LESBISKA SÄNGDÖDEN SKILJER SIG INTE FRÅN DEN HETEROSEXUELLA SÄNGDÖDEN!
-
Även i heterosexuella parbildningar händer det att mannen och kvinnan kommer så nära varandra att lusten försvinner. Varför upprätthålla denna mytbildning kring LSD? Varför befästa att det är killar som håller upp sexlusten? Att det är killar som håller upp sexlusten är också en myt.
-
"Vi tjejer tenderar att kräva ganska mycket av vår partner". Vad är det vi "tjejer kräver"? Tror krönikören verkligen att det bara är flator som refererar till sin partner som sin bästa vän?
-

Inga kommentarer: