Bimpas bloggutmaning

Jag har blivit utmanad av Jimmy "Bimba" Larsson Hagberg. Här är mina svar:

Fem saker som finns på din Att-göra-lista idag

Dagen har redan passerat och det finns inga "måsten", men jag gör ett försök:
1. Svara på mejl
2. Laga mat
3. Ställa väckarklockan
4. Skriva ett blogginlägg (och detta räknas!)
5. Borsta tänderna

Vad gjorde du för tio år sedan?

Då skrev jag nog CD-uppsats i arkeologi vid Uppsala Universitet eller pluggade forskarförberedande kurs. Därtill var jag skuggdoktorand och något av en "genusexpert" på min institution.

Ställen du bott på?

Möklinta, Sala, Uppsala, Stockholm och så har jag bott i Tyskland en kort period.

Fem saker du skulle göra om du var biljonär?

1. Göra människor i min närmaste omgivning (inklusive mig själv) skuldfria.
2. Köpa ett boende till mig och Åsa (och ett boende till min mor).
3. Finansiera ytterligare studier för mig och min fästmö (vilket innebär att vi båda då går ner till halvtid).
4. Starta ett samhällsnyttigt projekt.
5. Skaffa körkort och bil.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad är en skuggdoktorand???

Alexandra Einerstam sa...

http://sv.wikipedia.org/wiki/Skuggdoktorand