Almedalsveckan v. Europride

Jag sitter på stadsdelsförvaltningen och undrar om jag egentligen inte borde vara i Visby denna vecka. Inte så mycket för att nätverka och dricka rosévin, utan snarare för alla intressanta föreläsningar och seminarier. Därtill älskar jag ju free-bees och Almedalsveckan är ju ett Mecka för free-bees. Men det bidde ingen Almedalsvecka detta år. Jag satsar istället allt mitt krut på Europriden.

-
Att vår pride fokuserar på seminarier och föreläsningar gillar jag starkt. Pridefestivaler i andra länder betonar snarare fest, glitter och glamour, men Sverige har en lång tradition vad beträffar folkbildning och det har även smittat av sig på vår pride.
-
Arbetarrörelsen kör återigen med framgångskonceptet We Are Family och vi lanserar lagom till Europride en gemensam hemsida (till och med den centrala hemsidan har lagt ut information om priden). Hela arbetarrörelsen ställer upp och det är mäktigt!
-
Vi har ett seminarietält och jag har fått äran att vara moderator på ett seminarium:
-
Hur skapar vi en hbt-vänlig familjepolitik inom socialdemokratin? Diskussion med Maria Östberg Svanelind, ordförande s-kvinnor i Stockholm, Linnéa Björnstam, unga s-kvinnor Rebella och Tara Twana, ordförande Avantgarde. Moderator Alexandra Einerstam, styrelseledamot HBT-socialdemokraterna.
Datum: Söndagen den 3 augusti

Tid: 17.15 - 17.45
-
(Fotot visar förra årets seminarietält)

1 kommentar:

Anonym sa...

1-2 % är homosexuella.
Givetvis skall ingen diskrimineras. HBT personer eller andra. Men uppmärksamheten kring just HBT personer under åren är klart större än vad som är rimligt. Men det beror förstås inte på annat än en skicklig lobbing. Nu är det en hel del som inte gillar det ordet i HBT sammanhang. Men så ser verkligheten ut.