Jag gör reklam för NK (gratis)

I kommentatorsfältet, bad mig någon göra reklam för en NK-kampanj:
-
Hej, jag undrar om du skulle vilja informera i din blogg om en NK kampanj som pågår just nu. Vi är ett team som ha fått i uppgift att göra en svartvit kortfilm innehållande ett hundratal HBT personer som kysser varandra. Den här kortfilmen kommer att finnas i NKs skyltfönster ut mot hamngatan under europride veckorna. Vi finns på Bellmansgatan 26 på Södermalm i Stockholm och vi är här idag och imorgon från 12-20. Läs gärna mer här. Vi vore tacksamma för all hjälp.
-
Jag har tänkt både en och två gånger innan jag publicerade detta inlägg... Skyltningen ska hylla Hbt-hjältar som inte längre är i livet. Skyltningen i sig är konst. Det är bra, men skyltningen kommer också att locka köpare med rosa pengar. Nåväl... jag har ju tidigare gjort reklam för Macy's och andra hbt-vänliga företag, så varför inte NK, om nu NK allvarligt satsar på att vara ett hbt-vänligt företag?

1 kommentar:

Anonym sa...

Rosa pengar? Vad är det...
Det har spridits myter om att HBT personer skulle vara mer välbeställda än andra. Men om nu HBT personer enligt RFSL är som alla andra så är de väl som alla andra också dvs både rich and poor?