Bloggabstinens

Hej, du trogna läsare! Du kanske undrar varför jag inte har bloggat på ett tag. Här kommer en (bort)förklaring:
-

Jag har varit i Bryssel på kurs (detta i egenskap av ombudskvinna för S-kvinnor, Stockholm). Det kan låta glassigt, men det var tre fullspäckade dagar. Därefter åkte jag till Vänersborg i tron om att vila upp mig efter några hektiska veckor i partiets tjänst, men även där var dagarna fyllda med aktiviteter.
-
När jag kom tillbaka till Stockholm, var det dags för nästa kurs, fortbildning för väktare. Tre intensiva dagar, såväl fysiskt som psykiskt. Jag trodde i min enfald att jag skulle orka gå på möten, jobba och blogga på kvällarna, men icke. Efter kvällsmaten, har jag somnat som en stock. Kursen avslutades igår, med praktiskt och teoretiskt prov. Alla kursdeltagare blev godkända.
-

I eftermiddag och i morgon är det styrelseöverläggning med S-kvinnor Stockholm och på söndag är det ytterligare ett möte som går i politikens tecken.
-

Jag har bloggabstinens! Det är så mycket jag vill blogga om, men jag har varken tid eller energi. Jag återkommer troligen på måndag, för då har jag möjlighet att blogga 11 timmar i sträck.
-
Jag vill dock passa på att rekommendera några blogginlägg:
Anders Löwdin skriver om folkpartiets skolbluff, Alliansfritt Sverige skriver om jordbruksminister Eskil Erlandsson, Eva-Lena Jansson skriver om socialdemokraternas jobbtoppmöte och In your face skriver om den obligatoriska a-kassan.
-
Till syvende och sist gillar jag namnet på en ny blogg - Proletärbella.

Inga kommentarer: