Homosexuella har övernaturliga krafter

Jag läser detta i dagens Metro (s. 14):
-
Homosexuella jordbävningar
-
ISRAEL. Flera jordbävningar har skakat Israel de senaste månaderna. Orsaken är solklar, anser den ultraortodoxe parlamentsledamoten Shlomo Benizri - han skyller på homosexuella. En talesman för Israels motsvarighet till RFSL, kritiserar uttalandet men säger till lokala medier att det också kan ses som smickrande eftersom det innebär att homosexuella besitter övernaturliga krafter.
-
Nu sitter jag här och förundras över Benizris uttalanden i bästaSodom och Gomorra-stil. Jag försöker intensivt komma i kontakt med mina övernaturliga krafter, i bästa Heroes-stil, men inget händer.
-
Det får mig vidare att tänka på att under historiens gång har alltid judarna utsetts till syndabockar och jag tycker det är bedrövligt att Benizri använder homosexuella som syndabockar. Borde inte han veta bättre?
-
Erich Fried har skrivit en dikt som heter Höre Israel som sammanfattar mina tankar om Israel:
-
Als wir verfolgt wurden
war ich einer von euch
Wie kann ich das bleiben
wenn ihr Verfolger werdet?
-
Eure Sehnsucht war

wie die anderen Völker zu werden
die euch mordeten
Nun seid ihr geworden wie sie
-
Ihr habt überlebt

die zu euch grausam waren
Lebt ihre Grausamkeitin euch jetzt weiter?
-
Den Geschlagenen habt ihr befohlen:

„Zieht eure Schuhe aus“
Wie den Sündenbock habt ihr sie
in die Wüste getrieben
-
In die große Moschee des Todes

deren Sandalen Sand sind
doch sie nahmen die Sünde nicht an
die ihr ihnen auflegen wolltet
-

Der Eindruck der nackten Füße
im Wüstensand
überdauert die Spur
eurer Bomben und Panzer.
-

Läs mer om våra övernaturliga krafter på BBC och Dagen

Inga kommentarer: