Allmännyttan är allas vår nytta!

Jag har i ett tidigare inlägg ondgjort mig över Boultbee och läser med glädje i dagens punkt.se (s. 3) att handlarna i Skärholmen, Högdalen, Västermalmsgallerian, Ringen och Fältöversten går samman för att stoppa Boultbees vansinniga hyreshöjningar.
-
Boultbees vd Bo Falk har tidigare sagt att "tanken är att galleriorna ska locka mycket folk och att det då kan bli svårt att ha kvar nischbutiker". Jag håller inte med Falk. Om alla gallerior har samma/liknande butiker, blir det tråkigt. Varför skall jag då åka till Ringen eller Fältöversten om jag har en galleria närmare mig, som har exakt samma butiker? Högdalens centrum kommer att förlora sin själ om nischbutikerna försvinner!
-
I Stockholm City läser jag att allmännyttan kommer att bygga färre hyreslägenheter än planerat i år. Helt i enlighet med borgarnas agenda, då de enbart satsar på bostadsrätter. Borgarna säljer också mark till exploatörer, istället för att upplåta dem till hyresrätter.
-
Bostadsborgarrådet Kristina Alvendal slår ifrån sig: "Vi försöker bygga Stockholm mera blandat. Vi prioriterar bostadsrätter i områden där de kommunala bostadsbolagen kraftigt dominerat." Låt mig bara säga yeah right!
-
Cirka tusen hyresrätter kommer således inte att byggas i år. Jag förstår att de tre kommunala bostadsbolagen i Stockholm skjuter dessa på framtiden, eftersom borgarnas politik försvårar för byggande av allmännyttan.
-
Allmännyttan är allas vår nytta och borgarna har inte rätt att sälja ut det som är vårt!
-
Läs även inlägg om detta på Alliansfritt Sverige

Inga kommentarer: