Presidentkampanj på YouTube

DN, SvD, Aftonbladet, Expressen- de stora svenska tidningar skriver om presidentkampanjen på YouTube.

Jag gillar YouTube och om sossarna bara hade köpt en dyrare och bättre digitalkamera och haft lite bättre ljussättning, musik och manus - då hade det blivit jättebra (klippet från 1 maj är bra, för då är ju jag med *skratt*). Nu har min partikamrat A. köpt en digitalkamera, så nu blir det filma av. Det är en del av oppositionsarbetet enligt oss.

Tillbaka till presidentkampanjen. Enligt SvD handlade fler frågor om HBT-personers fri- och rättigheter:

Ska homosexuella par få gifta sig, frågade flera väljare.- Ja, blev svaret från Dennis Kucinich, medan Barack Obama svarade att ny lagstiftning om registrerat partnerskap behövs, men att varje församling ska få avgöra om de vill viga homosexuella par.

Spelar det någon roll vem som vinner presidentvalet i USA? Demokraterna där är blåare än våra moderater. Michael Moore skrev något i sin bok Korkade vita män, om att den hyllade Bill Clinton inte var så mycket bättre än republikanerna. Jag ser gärna en kvinna som Clinton på tronen. Inte för att hon är kvinna, utan för att hon är mest kompetent. Jag gillar dock John Edwards replik:

Den som inte kan rösta på Barack Obama för att han är svart, eller på Hillary Clinton för att hon är kvinna, behöver inte rösta på mig heller (Expressen).

Inga kommentarer: