Guldläge?

Alliansen, med propagandaminister Per Schlingmann i spetsen, tror på borgerlig valseger 2010 (SvD).
-
Fredrik Reinfeldt brukar ju säga att han är ute i verkligheten och lyssnar på folk. Gör Schlingmann det? Lyssna han på det svenska folket?
-
Fler och fler har nu insett att det "nya arbetarpartiet" moderaterna är en bluff. Moderaternas attacker mot den svenska modellen, får folk att rygga tillbaka.
-
Sänkt (och dyrare) a-kassa, dyrare fackföreningsavgift, moderaternas attacker mot socialförsäkringssystemet 0ch välfärdstjänsterna.... Utförsäljningen av hyresrätter/allmännyttan har inget stöd hos folket!
-
En annan faktor till borgerlig valseger anses vara att socialdemokraterna, inför 2010, kan tvingas samordna sina förslag med vänsterpartiet och miljöpartiet. Hm... är ett samarbete mellan oppositionspartierna en bidragande faktor till borgerlig valseger? Snarare tror jag att en enad vänster är just vad svenska folket vill ha. Vi svenskar gillar nämligen den svenska modellen och när vi ser att moderaterna vill sabotera denna modell, ja, då tror inte jag att majoriteten röstar på borgarna år 2010.
-

(Affischen snodd från Krassmans blogg, läs gärna inlägget som han skrivit)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Din blogg vore mycket mer intressant om du gjorde mer fristående analyser av samhällsföreteelser än att bara gnälla på alliansen. Det blir så förutsägbart och , faktiskt, väldigt trist. De bästa politiska bloggarna tar upp samhällsfenomomen, analyserar dessa fenomen och kommer med en lösning. Jag tycker du mest är sur och grinig. Synd, för den här bloggen har (haft) sina ljusa stunder.

Alexandra Einerstam sa...

Till anonym: Ja, det måhända att jag är sur och grinig och gnällig - vad kan man annars vara när borgarna angriper den svenska modellen och jag känner mig så maktlös?

Om min blogg är trist, så har du ju ett val - sluta läs den.

Björn Fridén sa...

Klockren affisch!

Anonym sa...

Sluta tro att man hjälper "arbetare" genom att höja skatten på arbete och samtidigt höja bidragen till de som inte arbetar. Kort sagt: lär dig att arbetare är de som arbetar, inte de som är lediga.